A Nissan Leaf második generációja

A Nissan Leaf második generációs elektromos autójának vezetése még több előnnyel jár együtt, mint azt az első generációs gépjárművek esetében megszokhattuk.

Az Nissan Leaf-en a legszembetűnőbb változtatás a megnövelt hatótávolság, vagyis az eddigi 175 km-t követően 199 km-re lehet ezzel az elektromos autóval tervezni. Ezen út megtételére optimális vezetés, fűtés és hűtés bekapcsolása nélkül képes a négykerekű. Ezt az elektromos autó légellenállóbb formakialakításával és súlyának csökkentésével érték el a szakemberek, tehát az eredménynek az akkumulátor fejlesztéséhez vagy növeléséhez semmi köze sincsen.

Másik, sokak számára jó hírként szolgáló információ, hogy az elektromos autó akkumulátortöltőjét és inverterét a hátsó ülések mögül a kocsi elejébe helyezték át. Ezáltal 40 literrel megnövelték a Nissan Leaf csomagterét és a hátsó üléseket lehajtva nagy, sík terület biztosítja a méteresebb csomagok szállítását.

Az régi Nissan Leaf motorja új, váltakozó áramú szinkron motorra lett lecserélve. Ennek teljesítménye nem változott az első generációs elektromos autó motorjához képest, viszont 5%-kal csökkentették az inerciáját, vagyis tehetetlenségét, ezáltal hatékonyabbá vált a működése. Ezt a motort ugyanúgy, mint az elődje esetében, egy 48 modulos és 275 kg-ot nyomó lítium- ion akkumulátor hajtja. Ez az alkatrész az elektromos autó utastere alatt található, ennek köszönhetően a lehető legalacsonyabban van a kocsi tömegközéppontja.