Az elektromos autók megjelenése

2010-es évektől kezdődően az elektromos autók piaca megújulni látszott, és egyre több nagyvállalat tűnt fel a színen.

Többek között a Mitsubishi rukkolt elő újdonságokkal, mint például a Mitsubishi i-MiEV, mely elektromos autó modellt a nagy közönség inkább Peugeot iOn, vagy Citroen C-Zero néven ismerhetett meg.

De ugyanúgy képviseltette magát az elektromos autók piacán a Nissan és a Renault, mely gyártók közös munkájának gyümölcse a Nissan Leaf lett. Ez az elektromos autó megdöntötte az eladási lista rekordját és 2013-ban 71 ezer gépkocsit adtak el ebből a modellből.

De a Renault már a szövetkezés előtt belevágott az elektromos autók gyártásában, mely sikeres végeredménye 2011-ben a Renault Kangoo Z.E. nevet viselő gépjármű volt. Ezzel az ötlettel 2013-ig vezető pozíciót tölthetett be a Renault, hiszen piaci részesedése elérte a 61%-ot. A hibrid hajtású General Motors Chevrolet Volt megjelenése ugyancsak segítette a vállalatot a pozíció megerősítésében.

A Ford sem maradt tétlen, míg a többi gyártó sürgölődött, így 2011-ben piacra dobta a Ford Focus Electric modelljét. Idő közben, 2013-ban, a piaci részesedésért folyó versenybe beszállt a BMW is, és bemutatta a városi használatra tervezett, BMW i3 nevet viselő elektromos autóját.

Az elektromos autók iránti kereslet évről évre nőtt. Németországban igen szembetűnő volt az emberek szemléletváltása, miszerint a környezettudatosság egyre népszerűbbé vált. 2012-ben közel 4.000 elektromos autót értékesítettek az országban, a következő évben ez a szám 6.300-ra változott. 2008-ban az eladási számok meghaladták a 8.800-at is, 2015-ben pedig 12.300 értékesített elektromos autó találta meg új gazdáját. Ha egész Európa eladási adatait nézzük, akkor 2014-es évben összesen 97.000 elektromos autót értékesítettek, 2015-re ez a szám 193.000-re változott. Hihetetlen sikereket értek el az elektromos autógyártó vállalatok, mely nem csak számukra, hanem gyermekeink és unokáink számára is jó hírként szolgál.