A járvány hatásai az elektromos autó gyártásra

Az új koronavírus válság lelassította Kína gazdasági növekedését, és mivel Kína globális gyártóüzemként működik, negatív hatással van a globális gazdasági növekedésre is.

A járvány sajnos hatással van a zöld energiaágazatokra, ezt a szektort sem kíméli meg. Manapság közel öt millió elektromos autó van a világ útjain. 

A koronavírus okozta kínai gyárleállások miatt még a Tesla sanghaji gigafaktúrája is satufékezett, ezzel növelve az Egyesült Államok, az Egyesült Királyság és Ausztrália esetleges ellátási hiányát. A Tesla március 23-tól emellett ideiglenesen bezárta a kaliforniai Fremontban található elektromos autó gyártóüzemét. Ebben a leállási időszakban a Tesla „érintés nélküli szállításokat” hajt végre az alkalmazás és az elektromos autó okostelefon-összeköttetése révén, hogy csökkentse a koronavírus terjedését. Érintés nélküli szállítások segítségével a Tesla ügyfelei a Tesla alkalmazáson keresztül kiszállítási parkolókban vehetik át új elektromos autó modelljüket.

Más nagyobb gépjárműgyártók, mint például a Ford, a General Motors és a Fiat Chrysler Automobiles (FSA) is bejelentették, hogy március 26-tól kezdve leállítják termelésüket az Egyesült Államokban, Kanadában és Mexikóban, ezzel véve elejét a koronavírus dolgozók közötti elterjedésének.

A koronavírus kitörése riasztást váltott ki az európai autóiparban, mivel a termelési létesítményeket ideiglenesen leállítják, és a kereslet is várhatóan 20% -kal esik majd ebben az évben. Sok gépjármű gyártó aggódik a járvány miatt, amely megállította a termelést. A nagyobb gyártók, például a Volkswagen, a Fiat Chrysler, a Peugeot és a Renault a gyártóüzemeiket változó időtartamra bezárták és csak május elejére kezdett visszatérni beléjük az élet.