Ez a fejlesztési és gyártási terület újabb kapukat nyitott meg a Tesla Motors előtt, illetve az értékesítésből származó profitot is növelte az újítások Toyota és Daimler felé közvetítése.
A tevékenységi lista bővülése által névváltozáson ment keresztül a vállalat, ezért ma már csak Teslaként, hivatalosan Tesla Inc, emlegetik a világban.
Tavaly nyáron, a frissen legyártott Model 3 első 30 elektromos autójának kulcsait átadták tulajdonosaiknak, akik egytől egyig a vállalat alkalmazásában állnak. Mindeközben másik, közel 455 ezer személy várta előrendelésének megvalósulását, ami nem kis szó…
De azt is tudjuk, hogy a legnagyobb sikerek mögött hasonlóan nagy kihívások és küzdelmek vannak. A Tesla munkatársainak egyik legnagyobb kihívását az akkumulátor újratöltésének lehetőségei jelentették, hiszen nem volt ideális a feltöltés módja és idejének hosszúsága. Sokakat eltántorítottak ezek a nehézségek egy elektromos autó vásárlásától.
Éppen ezért a vállalat alkalmazottai felterjesztették azt az ötletet, hogy telepítsenek Amerika szerte ingyenes elektromos töltőállomásokat, amik aztán majd egy újratöltő hálózatot hoznak létre. Az egyes hálózatok napelem segítségével termelnek energiát és a felesleg visszakerül a hálózatba. A vezetőség ezt nagyserű ötletnek tartotta, éppen ezért a következő lépés a tervezés és a megvalósítás volt. Mindennek eredményeképp 2012-ben megnyitotta kapuit az első elektromos töltőállomásokból álló hálózat, aminek szolgáltatását San Francisco és Las Vegas között lehetett igénybe venni. Pár hónappal később pedig a következő elektromos töltőállomások Washington és Boston között nyíltank meg. Két év alatt összesen 74 elektromos töltőállomás segítette az utazni vágyókat, ami jelentős mértékben motiválta az embereket az elektromos járművek vásárlásában.
Eme sikereket követően a Tesla új célja az lett, hogy Európa szerte is ilyen elektromos töltőállomásokból álló hálózatot hozzon létre, mely elsődleges helyszíne Németország lesz.