Tudja, mi a neve az első, valódi elektromos autónak?

A legelső, kereskedelmi forgalomban is kapható, elektromos hálózatról tölthető jármű egy BYD F3DM volt, mely valójában csak hibrid üzemű gépkocsi, ám...

Ám a 2000-es évek derekán ez a Kínából származó autó igen nagy újdonságnak számított.

A valódi elektromos autók első típusa egy REVAi, melynek indiai gyártója, a nagy sikerre való tekintettel sorozatgyártásba is kezdett.



A pályafutása során ebből az elektromos autóból közel 5000 darabot értékesítettek a világ 26 országában. Ez is mutatja, hogy mekkora kereslet volt már akkor a környezetbarát elektromos autókra. És bár mopedautó lévén nem tartották sose „igazi” személygépjárműnek a REVAi-t, mégis nagyon gyorsan elterjedt és közkedvelt modellé vált. Ennek hatására 2008-ban ez volt a világon a legnagyobb számban legyártott elektromos autó, sőt, többet állítottak össze, mint minden más elektromos autó típusból összesen.

Attól függetlenül, számtalan akadály nehezítette az évek során az elektromos autók fejlesztését és gyártását, mégis rengetegen úgy gondolják, hogy a jövő üzletét rejti magában. Éppen ilyen megfontolásból jött létre Amerikában a Tesla Motors vállalat, mely céljául tűzte ki az elektromos autók technológiájának, magas szintre emelését és a nemzetközi piac meghódítását. A vállalat első modelljeként a Tesla Roadster gördült ki a gyártósor mellől, mely sorozatgyártását 2008 tavaszán kezdték meg. Készítése során már nem ólom - savas, hanem lítiumion - akkumulátort használtak és a 6831 akkumulátorcellájának köszönhetően majdnem 400 km kilométer megtételére is képes volt. 4 másodperc alatt tudott 0-100km/h-ra felgyorsulni és végsebessége 201 km/h volt. Mindez nem kis teljesítmény, hát még, ha azt nézzük, hogy ezt az eredményt 9 évvel ezelőtt érte el az elektromos autókat gyártó Tesla Motors.