Új generációs e-Golf fogyasztási adatai

Nincs még fél éve, hogy a Volkswagen piacra dobta az új generációs Golf tisztán elektromos változatát, az e-Golfot.

Nincs még fél éve, hogy a Volkswagen piacra dobta az új generációs Golf tisztán elektromos változatát, az e-Golfot. Aki ismeri a Volkswagent, jól tudja, hogy a tapintható minőség, az anyaghasználat és a kezelhetőség szempontjából prémium szintet üt meg a modell, az egyébként igen népszerű elektromos Nissan Leaf kívül-belül játékautónak hat mellette. De ez mit sem ér, ha nem képes az ígért 300 km-es hatótávot elérni, hiszen csak ezzel bizonyíthatja a német kompakt, hogy a Volkswagen bizony komolyan gondolja az e-mobilitást.

A MENNEKES németországi központjában dolgozó kollégáink rögtönöztek is egy tesztet, kíváncsiak voltak, mit is tud az e-Golf.

Két "üzemmódban" tették próbára a kocsit:

  1. 1 fő vezető, elektromos fogyasztók (fűtés, hűtés) lekapcsolva, 70 km átlagsebesség, óvatos vezetés
  2. 1 fő vezető + 2 utas, elektromos fogyasztók bekapcsolva, 100 km feletti átlagsebesség, intenzív, sportos vezetés

Az első módszer ugyan hasonlít egy laborkörülményhez, mindenesetre 314 km-t tudott megtenni a Golf. A második üzemmódban sincs ok szégyenkezni, 234 km volt a hatótáv.

A mérnökök 13,7 kWh átlagfogyasztást mértek. Kijelenthető, hogy óvatos vezetéssel a 300 km-es hatótávot tudja a Volkswagen.



Az autó töltése: az e-Golf képes CCS csatlakozóján keresztül villámtöltésre, azonban aki otthoni vagy céges körülmények között töltené a kocsit, annak a MENNEKES Typ2 csatlakozó is rendelkezésre áll. Az e-Golf váltóáramú töltési képessége/sebessége megkétszereződött, a korábbi modell 1 fázison 3,7 kW-t vett fel óránként, míg az új modell ugyanezt már 2 fázison teszi, óránkénti 7,4 kW-s töltésfelvétellel.