Például egy vadonatúj elektromos autó is tökéletes megoldás a légköri szennyezettségi szint csökkentésére és persze az érzés is páratlan, amikor egy ilyen, null kilométeres autóba beleülünk, de az ára magasabb, mint más járműveké. A megoldás egy használt elektromos autó vásárlása lehet, de ki tudja, hogy milyen hibák merülhetnek fel egy több éves, árammal működő gépjármű esetében? Többen nem szeretnek kockáztatni és az ötlet felmerülésén túl már nem jutnak ez ügyben. Pedig jó tudni, hogy egy elektromos autóban sokkal kevesebb az elromolható alkatrész, így az idősebb autóknál is kevesebb meghibásodástól kell tartani, mint egy benzines, vagy dízel négykerekű esetében.
Többeket persze az akkumulátor élettartama érdekel leginkább, de ha 2010. után gyártott modellt veszünk, emiatt sem kell többet törnünk a fejünket. Hiszen, azóta új generációs, lítium-ionos akkumulátorral van ellátva az elektromos autók túlnyomó többsége, melynek köszönhetően még 150 ezer kilométert követően is csak kismértékű a kapacitás csökkenése. Ami pedig növelheti az elektromos autót vásárlók nyugalmát, hogy a gyártók akár 5-8 év garanciát is vállalnak csak az akkumulátorra. Erre a motorok esetében nincs példa. Azért ez elgondolkodtató, nem?!
Ha pedig az elektromos autó töltési idejéről van szó, érdemes tudni, hogy villámtöltés esetén nem kell többet várnunk, mint fél órát és az akkumulátor 80%-os töltöttségi szintet ér el. Gyorstöltés esetén 2-5 órára módosul a töltési idő, illetve, ha otthoni, teljesen átlagos konnektort használunk az elektromos autó életre keltésére, érdemes 6-8 órát rászánni. De gondoljunk csak bele, míg mi édesdeden alszunk a takaró alatt, addig némán töltődik autónk és reggel teljes töltöttségi szinttel indulhatunk munkába.